Core business

Zelf was ik er niet bij, vanwege andere sportieve verplichtingen, dus ik kan er niet uit eigen ervaring over oordelen, maar ook de tweede thuiswedstrijd van FC Twente schijnt niet om aan te zien te zijn geweest. Nu vind ik verliezen geen ramp, dat hoort nu eenmaal bij de sport, en daar kan ik wél uit eigen ervaring over oordelen, maar om nou uitgerekend Vitesse met die drie punten naar Arnhem terug te laten gaan, maakt het allemaal wel wat onverteerbaar. Je moet wel weten wat je je supporters aan doet en van wie je verliest. Maar los daarvan krijg ik steeds meer de indruk, dat men bij de club het hoofd niet alleen naar voetbal heeft staan en dat kan een heel verkeerde kant uit gaan. Het randgebeuren rukt alsmaar verder op en in tegenstelling tot oprukkende middenvelders lijkt dit het spel niet ten goede te komen, integendeel.

Eerst hadden we de actie Twente Hogerop, waarmee we allerlei dingen met korting moeten kopen om die tweede ring te bekostigen. Waarom dat ding er zonodig moet komen, is me trouwens een raadsel. Daar wordt alleen de bouwer maar beter van. En nu lees ik in de krant van vandaag, dat “FC Twente denkt aan eigen bier”. Na het succes van de bierglazenactie ter gelegenheid van het 40-jarig jubileum, wil voorzitter Joop Munsterman nog een één-tweetje met de Grolsch in de vorm van een eigen biermerk. Ach ja, waarom ook niet? Karel Aalbers wilde voor zijn club een eigen reisbureau, een eigen televisiezender, een eigen verzekeringsmaatschappij en we weten nog maar al te goed, hoe dat bijna was afgelopen. Laat men zich bij FC Twente daarom liever op de core business concentreren: een beter product (mooi voetbal) en een hoger resultaat (meer punten). Als ze zo blijven spelen, zitten we volgend seizoen in een lege tweede ring met FC Twente-bier te proosten op een goed resultaat tegen Omniworld. Zijn we allemaal in één klap weer helemaal nuchter.


Copyright Peter Bonder.

Kijk ook op www.twentesport.com.