In gesprek

Nu ik helaas niet meer terecht kan in de Beugel Bunker, betekent dat nog niet dat ik geen supporter van FC Twente meer ben. Dat ben ik nog altijd, en volgens gaat dat ook nooit meer over, maar ik volg het nu op afstand. Sinds twee weken heb ik een abonnement op Televisie Z1 van Ziggo, u weet wel, van die irritante reclame. “Ik hoor dat je een goed gesprek wilt.” Hoe weten zij dat nou? Ik wil helemaal geen goed gesprek. Ik wil televisie kijken. En waarom moet ik zonodig weer ongevraagd getutoyeerd worden? Maar goed, je moet wat als je het voetbal in het algemeen en je favoriete club in het bijzonder wilt blijven volgen. Heracles en Santander heb ik al live langs zien komen, Ajax en Schalke, kom maar op. Deze jongen zit goed bij Ziggo.

Hoewel, sinds gisteren zit ik niet goed, want zonder beeld. Een regeltje tekst vermeldt: “Your preview period is passed”. Nu ben ik niet geheel van de straat en dus snap ik hieruit ook wel, dat ik iets moet doenoewel, sinds . Maar wat? Geen idee. De handleiding gaf geen sjoege en daarom besloot ik maar eens met de klantenservice te bellen. Dat viel niet mee: na twee minuten en vijftig seconden intoetsen van allerlei keuzetoetsen en twee keer produceren van mijn postcode meldde het bandje dat alle medewerkers in gesprek waren en dat verder wachten eigenlijk zinloos was. Wat nu? Zaterdag komt Ajax op bezoek en dat wil ik graag zien, al was het alleen maar omdat er op 12 september 138,45 euro van mijn bankrekening is afgeschreven ten gunste van “Buckaroo St. Derdengelden Ziggo Eredivisie”. Ik neem zomaar aan dat dat geld bestemd is voor mijn Ziggo-abonnement, maar ik ben bang dat ik voor een goed gesprek over klantenservice mijn oor toch bij een andere provider te luister moet leggen.

Copyright Peter Bonder.

Kijk ook op www.twentesport.com.