Johnny Cash

Willem Duys, John Kraaijkamp en Rijk de Gooyer, die ons dit jaar alledrie zijn ontvallen, hadden één ding gemeen: ze waren te koop, maar dan wel voor de hoogste bieder. Als ze voor reclame gevraagd werden, gingen ze uitsluitend voor de hoofdprijs. En het mooiste was nog dat ze er ronduit voor uit kwamen. Ze deden het alleen voor het geld. Rijk de Gooyer maakte prachtige spotjes voor Paturain (“Paturijn, da's pas fijn”), maar vertelde doodleuk dat hij dat spul niet te vreten vond. Foutje bedankt? Nee hoor, gewoon even snel je zakken vullen en dan met de vaste jongens de kroeg in. Goed gedaan jochie. Iedereen wist het en niemand die er wat van zei, maar Johan Derksen wordt nu alom verguisd voor zijn medewerking aan een reclamespotje voor een energieboer. Heeft hij daarmee zijn journalistieke objectiviteit verkocht en is hij nu dus niet meer geloofwaardig, zoals de voorspelbare kritiek luidt? Welnee, natuurlijk niet. Johan Derksen heeft gewoon handig geprofiteerd van de marktwerking en flink gecasht met zijn naamsbekendheid. Het zal hem dan ook werkelijk geen bal interesseren dat we hem voortaan Johnny Cash noemen. Goed gedaan jochie.


Copyright Peter Bonder.

Kijk ook op www.twentesport.com.