WK-bla-bla (1)

Zo langzamerhand lijkt het land dan toch in de ban van de WK te geraken. Niet dat de sportieve verwachtingen ineens zijn omgeslagen van pessimisme naar optimisme, maar dankzij de commercie is er echt geen ontkomen meer aan. Adformatie, vakblad voor reclame en marketing, liet zes professionals plussen en minnen geven aan de tv-commercials van De Telegraaf, Bavaria, Jumbo, Van Gils, ING, Plus en Heineken. De Telegraaf scoorde de hoogste ogen (5-1), Bavaria, Jumbo en Van Gils speelden gelijk, ING en Plus verloren met 4-2, maar Heineken had er volgens de kenners echt niets van gebrouwen: "Zielloos, futloos, bierloos, testikelloos, hopeloos en uiteraard peperduur; slechtste voetbalcommercial ooit; dat standbeeld had bovendien Cruijff moeten zijn." (Voor het volledige artikel: www.adformatie.nl/nieuws)

Ook in huize Bonder zijn de kleuren rood, wit, blauw en oranje intussen gesignaleerd. Mijn echtgenote had boodschappen gedaan en van die aardige mevrouw van de kassa bij drie pakjes TUC de gratis VoordeurVlag meegekregen. Onder het motto "We gaan DEURRR!" hebben die snackcowboys bedacht dat we onze voorgevels gaan bevlaggen, maar niet zonder ons enkele praktische tips mee te geven. Kennelijk schatten ze het IQ van hun doelgroep geenszins hoog in, gelet op het niet al te snuggere niveau van de tekst op de bijsluiter: "Heb je een brievenbus, hou dan de VoordeurVlag strak langs de deur. Teken de omtrek van de brievenbus en knip die eruit." En, ook heel handig: "Als de VoordeurVlag te lang is, knip dan het onderste en ongebruikte stuk eraf." Nee, het zijn geen echte deurrrdenkers, daar bij TUC. Want wat moet je nou als je geen brievenbus hebt? Of als de VoordeurVlag te kort is? Ben ik nou zo slim? Of is TUC nou zo dom?

Copyright Peter Bonder.

Met dank aan 360SportsIntelligence.