Exterioo

Nederland telt ruim zeshonderd tuincentra die naast de meubelboulevard en de autoshowroom de meest bezochte consumentenplekken op onze feestdagen zijn. Regelmatig staan er meer dan driehonderd auto’s op de parkeerplaats, vooral in de maanden maart, april en mei waarin de meeste aankopen worden gedaan. Daarbij zijn tuinmeubelen met anderhalf miljoen zoekopdrachten per maand de grootste omzetgroep, met een aantal bekende merken als koplopers. Een daarvan is Exterioo, dat reclame maakt met de slogan ‘Hoe buiten, hoe beter’ en de volgende verklarende tekst:

Hoe buiten, hoe beter. Buiten is het leven mooier. Je maakt er plezier, je komt er tot rust, je lacht, je speelt, je ontmoet en ont-moet, want buiten moet er niets. Buiten ben je vrij. Een buitengewone buiten, dat gunnen we iedereen.

Even afgezien van de vraag wat we ons moeten voorstellen bij ‘een buitengewone buiten’ leren we bij Exterioo ook nieuwe woorden. Kijk maar: ‘Onze nieuwe jaarcollectie verrast, innoveert en biedt voor elk wat buiten. Van gezellig balkon of leuke stadskoer tot weidse tuin of poolhouse’. Een gezellig balkon of weidse tuin, oké. Maar een leuke stadskoer? En wat is een poolhouse? Hoe buiten, hoe beter. Buiten genieten binnen budget, het staat er allemaal. En dan kom je dus zo’n aanbieding tegen: Lifestyle dining tuintafel met aluminium pootstel en duurzaam teakhouten tafelblad nu met 430 euro korting van 1.320 voor 899 euro. Dat biedt voor elk wat buiten. De ideale ont-moeter voor een leuke stadskoer (klik hier).


Copyright Peter Bonder.